"No em suïcidaré" (Jonah, víctima d'assetjament escolar)

Jonah és un jove estudiant de 14 anys, víctima d'assetjament escolar des de fa 7. El vídeo és una crida d'atenció que fa des de la desesperació. S'ha auto-lesionat en diverses ocasions i entén que l'odiïn perquè ell també s'odia a si mateix.  





El vídeo, que va ser publicat fa només 4 mesos, porta ja més de 7 milions de reproduccions i gairebé 500 comentaris. Des de llavors a Jonah li ha canviat la vida: els seus amics i família el recolzen més que mai i l'han ajudat a sortir d'aquest pou, i els que el maltractaven s'han adonat que li feien molt de mal i han deixat de fer-ho tal i com assegura ell mateix. També s'ha creat una plataforma de recolzament en el que milers de persones d'arreu de tot el món l'han respòs i li han donat suport, mitjançant vídeos semblants al seu, i explicant les seves històries.

Les xarxes socials i les pàgines de vídeo, com és Youtube, són plataformes molt criticades i que porten riscos. Però moltes vegades ens fan arribar imatges, vivències i realitats que posen la pell de gallina i que d'una altra manera no ens arribaria mai. 

TRADUCCIÓ APROXIMADA
  • Hola! :) Sóc Jonah!
  • Em veus content, oi?
  • Doncs bé, jo no ho sóc. L'únic que es veu és falsedat.
  • ... Però jo sóc el veritable Jonah Mowry. He fet coses...
  • Coses de les que no n'estic orgullós.
  • M'he fet talls... un munt. Tinc cicatrius.
  • El suïcidi era una opció... moltes vegades.
  • ... La primera vegada que em vaig fe talls a la pell era a secundària.
  • Em feien bullying cada dia... Això va començar a la primària.
  • ... I començo el vuitè curs el mes vinent.
  • No estic llest... Tinc un amic al costat meu, a l'esquerra.
  • La resta començaran la secundària.
  • Tinc POR.
  • De tornar enrere.
  • Un munt de gent m'odia...
  • No sé per què...
  • Jo no faig res.
  • Crec que m'odien massa, però jo també ho faig...
  • Gay. Marica. Polla. Homo. Cul foradat...
  • La llista segueix i segueix.
  • Jo no puc seguir amb això!
  • Estic cansat de caure.
  • No m'acabo de construir a mi mateix i torno a caure.
  • Però...
  • Jo no penso suïcidar-me
  • Perquè jo sóc més fort que això.
  • I...
  • Tinc un milió de raons per ser aquí.

0 | COMENTA AQUESTA ENTRADA:

Publica un comentari a l'entrada

L'administració del bloc es reserva el dret d'eliminar qualsevol missatge que contingui propaganda o publicitat d'empreses i/o que insulti o utilitzi un llenguatge ofensiu, racista, violent o homòfob. L'Espai Jove El Galliner no comparteix necessàriament el contingut de les opinions publicades.